Rad s djecom u vrtiću organiziran je u dvije
mješovite odgojne skupine s ukupno 50 djece u dobi od 3 do 6
godina.
Rad vrtića je organiziran od 6:00 do 16:00 sati
kao:
poludnevni (5 – satni ) do 11:30
sati (s ili bez ručka),
cjelodnevni (10 - satni) program
do 16:00 sati, u dogovoru s roditeljima
Prednosti mješovitih
odgojno-obrazovnih skupina
Prednosti ovih skupina, za razliku od homogenih
skupina, višestruke su. Dobno mješovite skupine su prikladan oblik
življenja i učenja djece su najsličnije prirodnoj zajednici -
obitelji. Djeca uče na prirodan način sve ono što zajednički način
življenja i rada pruža - od socioemocionalnih umijeća do spoznajnih.
Atmosfera u mješovitim dobnim skupinama je
prirodnija, sličnija onome što dijete očekuje u realnom životu. Iz
mnogih studija vidljiv je pozitivni učinak boravka djece u
mješovitim skupinama, posebno u znanju i savladavanju društvenih
vještina. Djeca su uspješnija u akademskim vještinama, imaju jače
samopouzdanje, bolje razvijene socijalne vještine te bolji odnos
prema vrtiću, a kasnije prema školi.
Rad je prilagođen djeci koja su došla s
različitim iskustvima i sposobnostima, a odgajateljeva uloga je
planiranje i pripremanje aktivnosti u skladu s interesima svakog
djeteta. Dijete se potiče na timsko i suradničko učenje.
Mješovite skupine pozitivno utječu na socijalni
i emocionalni razvoj djece, više pozitivnih izražavanja emocija i
mašte, a manje kompetitivnosti i agresivnosti.
Također, djeca više međusobno surađuju, pomažu
si, dijele i razmjenjuju stvari, starija djeca pomažu mlađoj djeci i
uče ih, pri čemu uče preuzimati odgovornost za svoje postupke.
Druženje djece različite dobi pozitivno utječe
na razvoj govora.
Planiranje rada i poticanje djece različitih
dobi, sposobnosti, interesa za odgojitelja predstavlja velik izazov
te iziskuje veći angažman, ali samo na taj način može omogućiti
djetetu poticaj za cjeloviti razvoj.